9 Ağustos 2008 Cumartesi

insanların dejenerasyonu

Aslında dejenarasyon kelimesi tam olarak doğru oluyormu bilmem...ama ben böyle adlandırıyorum.modern çağa ayak uydurmayı yanlış anlayanlar,esas-ı unutup sözüm ona çağdaşlaşıyorlar.aslında bir çok örnek var..ama ben bu yazımda sizlerle çocuklar ve ebeveynler hakkında görüşlerimi iletmek istedim.Dünya kurulduğundan bu yana canlıların aşadığı her dilimde canlılar üremişler..insanoğluda tabii...insanoğlu o yıllar(ilk zamanlar)doğruyu zaten içgüdüsel olarak algılayabiliyormuş.ve binlerce yıl sonra şu duruma bakın...şimdi diyeceksinizki ne varmış..ancak genelleme zaten yapmak mümkün değil.çoğunlukla diyebilir,,ve kendi görüşlerimi beyan edebilirim.eskiden beri annelerimiz bilmiyorlardı bizleri yetiştirmeyi!pediatristler öğrendiler biliyorlar.atatürkün annesi,einstein'in annesi bir çok iyi yolda liderlik etmiş insanın annesi bilmiyordu...ama şimdikiler çok biliyorlar!!!yemeklerinizde lezzet nerede hanııııııım..nerede o annelik kutsiyetleri.?nerede o ruh?(hanım insanları tenzih ederim)..biz çok çektik çocuğum çekmesin diyorlar..o zaman ne yetiştiriyorsunuz..emeğe saygısı olmayan insanlar.mimar sinanlar gelmez tabiii..bildiğim şu var:küçücük bir çocuk,büyürken öğrendikleriyle alır payını..onları anlatır veya yaşar.bakıyorum şöyle çevreme koskoca kadına etmedik laf bırakmıyorlar..eeee?kim öğretiyor bunu ona...büyüğe laf etmemnin ahlak dışı bir davranış olduğunu nerde öğrenecek?bir toplu ulaşım aracında çocuk ciyak ciyak bağırıyor,bir sus de ebeveyni!!lütfen?!haddini bilmeyi öğrenmezse ne olacak.toplumun parçaları değilmiyiz.ne isterse alınıyor çocuğa..biz alamadık zamanında onlar görsün bari diyorlar..ama bu şu sonucu doğurmazmı?:baskıyla her istediğimi yaptırtırım?ve sonra????burada son etmek istediğim kelime şu:kim kime öğretiyor?kim çocuk?çok ayıp ediyorsunuz..bu toplumda her insan emek değeri bilmeli.çağdaşlık ilerlemelerle olmalı..çok biliyorum demeyle değil...saygılarımla

Hiç yorum yok: